עזרה ראשונה
מערך הבטיחות הינו מכלול תכנים המעניקים כלים אינפורמטיביים ופרקטיים, אשר מטרתם לבנות סביבת עבודה בטוחה.
סביבת עבודה בטוחה כוללת:
- היערכות מקיפה לפני תחילת העבודה.
- הקפדה על נהלים וכללי בטיחות בזמן העבודה.
- אספקת מענה ממוקד במקרה חירום בעבודה.
גם במקרה שהייתה היערכות מקיפה לעבודה והעבודה בוצעה על פי נהלי עבודה וכללי הבטיחות, עדיין קיים סיכון.
בכדי לתפקד באופן יעיל, בטיחותי ומקצועי במקרי החירום הנפוצים בזמן עבודה, על העובדים להיערך לכך מראש.
כל מקום עבודה ו/או בית עסק צריך לבטח הן את עצמו והן את עובדיו ולדאוג לסביבת עבודה בטוחה.
ניתן בהחלט למנוע ו/או להקטין משמעותית את מספר תאונות העבודה, פגיעות ופציעות של עובדים, תביעות ומספרי מקרי התמותה כתוצאה מתאונות עבודה.
ממרבית התחקירים שלאחר מוות במקומות העבודה, עולה כי הכשל העיקרי הינו באספקת טיפול רפואי יעיל ומקצועי בזמן אמת בטרם הגעת צוות אמבולנס בכלל.
השאלות שעולות ברגעי האמת:
מה עושים תכל'ס במקרה חירום רפואי?
באיזה ציוד משתמשים, היכן ממוקם ואיך משתמשים בו?
איזה טיפול להעניקבשטחלעובד במקרה חירום לבבי ו/או כל מקרה חירום רפואי על רקע פנימי?
האם להתקשר לחובש או למוקד או …. ? מה קודם?
איזה טיפול להעניק בשטח לעובד במקרה של פגיעת ראש או עמוד שדרה או קטיעה?
איך מקצרים זמני דיווח, פינוי והגעה למתקן רפואי?
מה זה דפבירילטור?
מה יש בתיק עזרה ראשונה והיכן בכלל ממוקם?
זאת ועוד הרבה שאלות אחרות אשר מתעוררות תוך כדי ומותאמות לבית העסק אישית לפי צרכיו והציוד הקיים (אם קיים) ….
כל מקום העבודה ו/או בית עסק יכול לספק את הידע והכלים הדרושים לתפקד בכל אחד ממצבי החירום הרפואיים המצוינים לעיל.
באמצעות קורסי עזרה ראשונה מסמיכים, ריענונים, השתלמויות עזרה ראשונה, ימי עיון וכיוב'.
- ניתן לשלב הדרכות עזרה ראשונה בכל מסגרת שהיא, בשטח, בבית העסק, בזמן עבודה – לפי דרישת וצרכי הלקוח.
- ניתן להתאים תכנים ולאפיין סילבוס בהתאם לתחקירים ומקרים קיימים בנוסף לתכנים הקיימים.
- ניתן לשלב הדגמה ו/או תרגול פרקטי במהלך כל הדרכה.
- ההדרכות מתקיימות בפריסה ארצית ובהזמנה מראש (מינימום 7 ימי עסקים).