ליצירת קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    קורס עבודה בגובה

    עבודה בגובה היא אחת מהפעילויות המסוכנות ביותר בתחום התעסוקה והקפדה על נהלי הבטיחות הנכונים היא קריטית למניעת תאונות. בישראל, כל עובד שעוסק בעבודה בגובה מחויב לעבור קורס הכשרה ייעודי המאושר על ידי משרד העבודה והרווחה. מדובר על קורס חשוב ביותר שמטרתו היא לאפשר לעובדים בגובה לעבוד בצורה תקינה ובטוחה, בכדי שלא לסכן את חייהם או את חיי העוברים והשבים במקום שבו מתבצעת העבודה. את כל המידע על קורס עבודה בגובה, תוכלו לקרוא במאמר הבא.

    מהו קורס עבודה בגובה?

    קורס עבודה בגובה הוא תוכנית הכשרה המיועדת להכשיר עובדים לעבודה בטוחה בגובה. הגדרה של "עבודה בגובה" כוללת כל פעילות המתבצעת בגובה העולה על 2 מטרים, שעלולה לחשוף את העובד לסכנת נפילה. דוגמאות לעבודות מהסוג כוללות עבודה על גגות, סולמות, פיגומים, מנופים, במות הרמה, ועוד. מטרת הקורס היא להבטיח שהעובדים יבינו את הסיכונים הכרוכים בעבודה בגובה, ידעו להשתמש בציוד מגן אישי בצורה נכונה, ויהיו מודעים לנהלי הבטיחות הנדרשים על פי החוק. בקורס עבודה בגובה לומדים תכנים תיאורטיים ומעשיים כאחד, כאשר בין התכנים הנלמדים ניתן למצוא מידע על: כיצד לזהות סיכונים פוטנציאליים בעבודה בגובה וכיצד להעריך את רמת הסיכון, סוגי הציוד השונים, כולל רתמות בטיחות, קסדות, ציוד בלימה ועוד, ולימוד דרכי השימוש הנכונות בהם. כמו גם שיטות עבודה בטוחות במצבים שונים, כגון עבודה על גגות, שימוש בסולמות, הכנת העובדים למקרי חילוץ בחירום בכניסה לחללים מוקפים ולמידת דרכי הפעולה הנדרשות במצבים מסוכנים  הכרת הציוד המשמש להרמת עובדים לגובה, כמו פיגומים, מנופים, במות הרמה, ושיטות עבודה בטוחות תוך שימוש בציוד זה.

    למי מיועד קורס עבודה בגובה?

    קורס עבודה בגובה מיועד לכל עובד העוסק בעבודה בגובה, בין אם מדובר בעובדים בתחום הבנייה, החשמל, התחזוקה, הגינון, או כל תחום אחר שבו נדרשת עבודה מעל גובה 2 מטרים. בנוסף, הקורס מיועד גם למנהלי עבודה, מפקחים ולכל אדם אחר האחראי על עובדים המועסקים בגובה. הקורס ינוע  בין יום אחד ליומיים וזאת בהתאם לכמות הנושאים בקורס. בסיום הקורס, העובדים מקבלים תעודת הסמכה לעבודה בגובה, המאפשרת להם לעסוק בעבודות אלו בהתאם לדרישות החוק. יש לציין כי ההסמכה תקפה למשך שנתיים, ולאחר מכן נדרש העובד לעבור ריענון שנתי כדי להמשיך ולעבוד בגובה.

    קורס עבודה בגובה

    הדרכת עבודה בגובה

    עבודה בגובה היא אחד התחומים המסוכנים ביותר בעבודות התעשייה, הבנייה, התחזוקה ועוד. כל טעות קטנה עלולה לגרום לתאונה חמורה, ולכן הכשרה מתאימה והדרכה הם קריטיים למי שעוסק בעבודות אלו. כל מקום עבודה אשר מעסיק עובדים בעבודות גובה שונות מחויב שהעובדים יעברו כל פרק זמן כלשהו הדרכת עבודה בגובה שמטרתה היא לסייע להם לקבל את כל הכלים, הנהלים ואמצעי הבטיחות הרלוונטיים ליישום בכדי שהעבודה תתבצע בצורה הבטוחה ביותר ולא תסב להם נזקים.

    מהי עבודה בגובה?

    עבודה בגובה מתייחסת לכל פעילות מקצועית, כולל הגעה למקום העבודה, שבה קיים סיכון לנפילת העובד לעומק העולה על 2 מטרים. הגדרה זו חלה על מגוון רחב של סביבות עבודה, ביניהן: עבודה על סולמות, במות, קונסטרוקציה, סלי הרמה, פיגומים, גגות, וחלל מוקף. בנוסף, כל מקום שבו נדרש שימוש בציוד מגן אישי למניעת נפילה נכלל בהגדרה זו. חשוב להדגיש כי הסיכון לנפילה הוא הגורם המכריע בהגדרת עבודה בגובה, ולא רק הגובה עצמו. עבודה בגובה מתבצעת בתנאים שונים, כגון עבודה בחוץ בתנאי מזג אוויר משתנים, עבודה בסביבה רועשת, או עבודה בלילה, וכל אלו מגבירים את הסיכונים הכרוכים בה. עבודה בגובה כרוכה בסיכונים רבים כגון: הסיכון המרכזי והברור ביותר. נפילה אשר יכולה להתרחש כתוצאה מאובדן שיווי משקל, מעידה, קריסת ציוד או כשל במתקנים. כמו כן, עבודה בגובה יכולה לכלול שימוש בכלים, חומרים וחלקי עבודה שעלולים ליפול ולהזיק לעובדים שנמצאים למטה. גם ציוד מגן אישי שלא מותאם כראוי או שלא נעשה בו שימוש נכון יכול להוביל לפציעות קשות ואף למוות במקרים חמורים במסגרת עבודה בגובה. 

    חשיבות הדרכת עבודה בגובה

    הדרכת עבודה בגובה היא דבר חשוב ביותר שכיום כל בעל עסק או חברה שמעסיק עובדים בגובה חייב להעביר את עובדיו כל פרק זמן כלשהו. ההדרכה מועברת על ידי מדריך מוסמך ומקצועי והיא מספקת לעובדים את הידע והכלים הדרושים כדי לזהות את הסיכונים בעבודה בגובה, להבין את התקנות והנהלים ולהשתמש בציוד המגן האישי בצורה נכונה ובטוחה. בנוסף, הדרכה מקיפה יכולה לסייע במניעת תאונות ולהבטיח את בריאותם ובטיחותם של העובדים ועל כן, יש לבחור את איש המקצוע הטוב ביותר עבור הדרכה זאת.

     

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      ליצירת קשר

      השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

        */?>

        שירותים נוספים

        תיק שטח

        תיק שטח הוא כלי חיוני לניהול סיכוני אש במפעלים ומתקנים תעשייתיים. מסמך זה מיועד בעיקר...

        עוד על השירות
        תיק מפעל

        תיק מפעל הוא מסמך חשוב ביותר בניהול מפעלים המוגדרים כמסוכנים, הוא מהווה כלי מרכזי לשמירה...

        עוד על השירות
        סקר סיכונים

        סקר סיכונים הוא אחד הכלים המרכזיים בניהול בטיחות ובריאות תעסוקתית בארגונים. מדובר על תהליך שיטתי...

        עוד על השירות
        התקשרו עכשיו WhatsApp