ליצירת קשר

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

    שרותי ממונה בטיחות בעבודה

    תקנות ארגון הפיקוח על העבודה (ממונים על הבטיחות), התשנ"ט – 1999

    המודעות לבטיחות העובדים במפעלים עלתה מאוד בארץ, מעסיקים רבים הבינו שהשקעה בבטיחות יותר נמוכה מתביעה של עובד שנפגע בעבודה.

    כמו כן, המעסיק חשוף לתביעות משפטיות בגלל בטיחות הלוקה בחסר.

    זכור! השקעה בבטיחות יותר זולה מתביעה משפטית בגין חוסר השקעה בבטיחות.

    תפקידיו וסמכויותיו של הממונה על הבטיחות

    לממונה הבטיחות ישנם 19 סעיפים המקיפים את תפקידו וסמכותו, אנו חברת אור פרויקטים ובטיחות, נדאג לממונה בטיחות במפעלך ברמה שתביא אותך המעסיק ואת עובדיך לרמה אחרת ובאווירה אחרת. הטמעת תרבות של בטיחות היא המומחיות שלנו.

    אנו חברת 'רניאור פרויקטים ובטיחות בע"מ' תומכים במספר מפעלים וחברות בארץ, עם מיטב הממונים, בצורה מקצועית ויעילה. בכדי לקדם את הבטיחות במפעל / חברה וכן להטמיע תרבות של בטיחות בקרב העובדים

    שיתוף וריתום העובדים לעבודה בטיחות היא נכס צאן ברזל למפעל ולחברה וזו המומחיות שלנו.

    ממונה בטיחות בעבודה

    שמירה על בטיחות העובדים היא חובה מוסרית ומשפטית של כל ארגון או עסק. כחלק מהמאמצים להבטיח סביבת עבודה בטוחה ונטולת סיכונים שירותיו של ממונה בטיחות הם קריטיים. מדובר על דמות מרכזית בעל תפקיד חשוב ומהותי. במאמר זה נסקור את תפקידו של ממונה בטיחות בעבודה, תחומי האחריות שלו, הכישורים הנדרשים ממנו, וכן החשיבות של בחירה בממונה בטיחות לעסק או לחברה לצורך עמידה בתקנות והבטחת רווחת העובדים.

    מהו תפקידו של ממונה בטיחות בעבודה?

    ממונה בטיחות בעבודה הוא אדם הממונה על ידי הנהלת הארגון בכדי לפקח על נושא הבטיחות במקום העבודה. תפקידו הוא לזהות סיכונים פוטנציאליים ולמנוע תאונות עבודה. ממונה הבטיחות מוודא כי הארגון עומד בכל דרישות החוק והתקנות המקומיות בתחום הבטיחות, וכן משפר את המודעות וההדרכה בקרב העובדים לגבי נהלי עבודה בטוחים. ממונה בטיחות לעובדים אחראי למספר תחומים חשובים: ראשית כל, הוא אחראי לבצע סקרים ומבדקים שוטפים לזיהוי סיכונים פוטנציאליים במקום העבודה. הוא מנתח את סביבת העבודה ומעריך את רמת הסיכון הקיימת, תוך התאמת נהלים מתאימים להפחתת סיכונים. לאחר זיהוי הסיכונים, ממונה הבטיחות אחראי לפתח וליישם נהלי בטיחות המותאמים לארגון. נהלים אלו כוללים הנחיות ברורות לעובדים כיצד לנהוג בסביבה העבודה, וכן הוראות לגבי שימוש נכון בציוד ומכשירים. 

    הדרכת עובדים, זיהוי חריגות ודיווח

    אחד התפקידים המרכזיים של ממונה בטיחות בעבודה הוא להדריך את העובדים לגבי נהלי הבטיחות. הוא מארגן הדרכות תקופתיות ומוודא שהעובדים מודעים לסיכונים ולדרכים להימנע מהם. כמו כן, ממונה הבטיחות עוקב אחר יישום הנהלים ובוחן האם הארגון עומד בדרישות הבטיחות. הוא מפקח על עבודת העובדים בשטח, מזהה חריגות ומבצע תיקונים במידת הצורך. במקרים של תאונות עבודה או חשיפה לסיכונים, ממונה הבטיחות אחראי לדווח על האירועים, לתעד אותם ולהפיק דוחות מפורטים שיכולים לשמש לשיפור התהליכים ולמניעת מקרים דומים בעתיד. בחירת ממונה בטיחות דורשת תשומת לב למספר קריטריונים חשובים. יש לוודא כי המועמד הוא איש מקצוע בעל הכשרה מקיפה ורלוונטית, עם ניסיון מוכח בתחום. חשוב שיהיה בעל ידע מעמיק בכל היבטי הבטיחות, ויכולת להציע פתרונות יעילים למגוון אתגרים. על המועמד לעמוד בכל הדרישות הרגולטוריות והמקצועיות הנדרשות לתפקיד. תכונות אישיות כמו אמינות, יכולת קבלת החלטות תחת לחץ, וגמישות בהתמודדות עם מצבים משתנים הן קריטיות. 

     

    ליצירת קשר

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

      ליצירת קשר

      השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

        */?>

        שירותים נוספים

        תיק שטח

        תיק שטח הוא כלי חיוני לניהול סיכוני אש במפעלים ומתקנים תעשייתיים. מסמך זה מיועד בעיקר...

        עוד על השירות
        תיק מפעל

        תיק מפעל הוא מסמך חשוב ביותר בניהול מפעלים המוגדרים כמסוכנים, הוא מהווה כלי מרכזי לשמירה...

        עוד על השירות
        סקר סיכונים

        סקר סיכונים הוא אחד הכלים המרכזיים בניהול בטיחות ובריאות תעסוקתית בארגונים. מדובר על תהליך שיטתי...

        עוד על השירות
        התקשרו עכשיו WhatsApp